Polityka prywatności


Na podstawie przepisu art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”) informujemy o sposobie i celu, w jakim przetwarzane są dane osobowe Użytkowników, a także o przysługujących im prawach wynikających z RODO.

Administrator

Administratorem danych osobowych jest COMEX S.A. z siedzibą przy ul. Jesiennej 21, 80-298 Gdańsk, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez SĄD REJONOWY GDAŃSK  - PÓŁNOC W GDAŃSKU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod numerem 0000334933, NIP 5840203825, REGON 001261671 („COMEX”).  

Dane kontaktowe:

- adres: ul. Jesienna 21, 80-298 Gdańsk

- telefon: 58 556 13 13

- e-mail: info@comex.com.pl

Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania pozyskanych przez nas danych osobowych osób odwiedzających stronę internetową https://comex.com.pl i korzystających z oferowanych na niej usług („Użytkownicy”), w szczególności wymagających rejestracji lub usług dotyczących zakupu towarów na Platformie b2b, dostępnej pod adresem  https://b2b.comex.com.pl/ („Sklep Internetowy”). Dotyczy to zarówno Przedsiębiorców w rozumieniu Ogólnego Regulaminu Sklepu Internetowego b2b.comex.com.pl („Regulamin”), jak i osób posiadających Subkonto z upoważnienia Przedsiębiorców, w tym Sklepie internetowym.

Polityka prywatności ma na celu wyjaśnienie wszelkich kwestii dotyczących procesu przetwarzania danych osobowych w sposób rzetelny, przystępny i jak najbardziej czytelnie.

Cele, podstawy oraz okres przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe Użytkowników są zbierane w związku z rejestracją do wybranej usługi, w przypadku komunikacji z COMEX S.A., w szczególności w związku ze składaniem zamówień w Sklepie Internetowym oraz w ramach rozpatrywania zgłoszeń reklamacyjnych lub korzystania z formularza kontaktowego. COMEX S.A.  gwarantuje, że będzie przetwarzać dane osobowe Użytkowników wyłącznie w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach. Cele, podstawy prawne oraz okres przetwarzania danych osobowych wskazane są odrębnie w stosunku do każdego celu przetwarzania danych, zgodnie z poniższymi postanowieniami zawierającymi szczegółowy opis różnych celów przetwarzania danych.


Cel Podstawa prawna Okres przetwarzania danych

Konto Przedsiębiorcy - w Sklepie Internetowym

Co do zasady usługi dostępne na stronie https://b2b.comex.com.plsą skierowane do przedsiębiorców i zachęcamy do podawania danych osobowych tylko tam gdzie jest to rzeczywiście niezbędne. Możemy przetwarzać Dane Osobowe podane przez Ciebie w związku z rejestracją Konta Przedsiębiorcy, ale również inne zebrane w związku z Twoją aktywnością w Sklepie Internetowym i korzystaniem z naszych usług (w szczególności imię, nazwisko, adres e-mail i numer telefonu  osoby kontaktowej; numer telefonu kontaktowego; dane do faktury, w tym adres (jeżeli pozwalają na identyfikację osoby fizycznej), a w przypadku Użytkowników prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą nazwa firmy oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP)) są lub mogą być przetwarzane w celach związanych z prowadzeniem Twojego Konta Przedsiębiorcy w Sklepie Internetowym.

art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. niezbędność do wykonania umowy, którą zawierasz zakładając Konto Przedsiębiorcy i akceptując odpowiedni Regulamin

Podanie Danych Osobowych jest dobrowolne, jednak w zakresie wskazanym w formularzu rejestracyjnym może być konieczne, aby dokonać rejestracji w Sklepie Internetowym lub innej usługi wymagającej rejestracji.  Dane Osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy tj. do czasu rezygnacji z wybranej usługi i usunięcia Konta Przedsiębiorcy. Okres ten może być wydłużony, pod warunkiem, że zaistnieje uzasadniony interes administratora do przetwarzania twoich danych w celu obrony ewentualnych roszczeń, przez okres ich przedawnienia lub przetwarzania będzie wymagał odpowiedni przepis prawa.

Obsługa Zamówień

Możemy przetwarzać Twoje Dane Osobowe w celu realizacji Twojego zamówienia i wykonanie zawartej umowy – w szczególności potwierdzenie jego złożenia oraz zarezerwowania (jeśli taka opcja jest dostępna i ją wybrałeś) lub wysłania do Ciebie lub do punktu odbioru wybranego produktu, jak również w razie potrzeby skontaktowania się z Tobą w tej sprawie.

art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. niezbędność do wykonania umowy sprzedaży, którą zawierasz po złożeniu zamówienia lub umowy rezerwacji (jeśli taka opcja jest dostępna i ją wybrałeś);


Podanie Danych Osobowych jest dobrowolne, jednak w niektórych przepadkach może być konieczne, aby złożyć zamówienie – w szczególności jeżeli nabywca jest przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą lub została wskazana osoba kontaktowa;

W celu realizacji zamówienia Twoje dane będziemy przetwarzać przez okres wykonywania umowy, a także przez czas wymagany przez przepisy prawa (np. podatkowe, rachunkowe).


Cele realizowane w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych:

wszelkie czynności w celu  umożliwienia składania przez Użytkownika zamówień w Sklepie Internetowym  lub udzielania odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne, a także dochodzenia roszczeń z tytułu składanych zamówień

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – uzasadniony interes administratora

- do czasu usunięcia Konta Przedsiębiorcy, wraz z Subkontami, a następnie przez 3 lata w celu ochrony przed ewentualnymi roszczeniami, a także w celu dochodzenia roszczeń przeciwko Przedsiębiorcom (m.in. roszczeń o zapłatę z tytułu dostawy Towarów);

- do czasu udzielania odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne, a następnie do końca roku kalendarzowego, w którym upływa 6-ścio letni termin przedawnienia w celu ochrony przed ewentualnymi roszczeniami.

W przypadku, gdy toczy się spór lub trwa postępowanie, w szczególności sądowe, okres przechowywania będzie liczony od dnia zakończenia sporu lub prawomocnego zakończenia postępowania.

Obowiązki prawne

W szczególności w celu wystawienia i przechowywania faktur i dokumentów księgowych oraz rozpatrywania reklamacji i zwrotów w terminie i formie określonych w przepisach, które mają zastosowanie do określonej kategorii  Użytkownika (np. Przedsiębiorcy lub konsumenta).

art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze

Przez czas wymagany przez przepisy prawa (np. podatkowe, rachunkowe).

Newsletter

Przetwarzanie danych osobowych może mieć miejsce w związku z realizacją umowy o świadczenie Newslettera poprzez wybrany kanał komunikacji i zgodnie z właściwym Regulaminem.

art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. zgoda

Do czasu wycofania zgody.


Źródło pozyskania danych osobowych

COMEX S.A. przetwarza dane osobowe pozyskane bezpośrednio od Użytkowników, podane podczas wypełniania formularza rejestracyjnego w celu skorzystania z wybranej usługi lub zapisywania się na Newsletter, podając dane w zgłoszeniu reklamacyjnym , korzystając z formularza kontaktowego lub korzystając z innej formy kontaktu z nami. Dodatkowo, podane dane weryfikowane są z informacjami znajdującymi się w państwowych rejestrach (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego). 


Kategorie danych osobowych przetwarzanych przez COMEX S.A. 

W przypadku wypełniania formularza rejestracyjnego do wybranej usługi COMEX S.A. zakres danych determinuje właściwy formularz. Do niektórych usług może być wymagany szerszy zakres danych. Zazwyczaj wymagamy podanie danych dot. przedsiębiorstwa niemniej jednak możemy zebrać następujące kategorie danych osobowych, które mogą pozwalać na identyfikację osób fizycznych:

  1. podstawowe dane osobowe (np. imię i nazwisko, nazwa prowadzonej działalności),
  2. dane kontaktowe (np. numer telefonu, adres e-mail, adres prowadzonej działalności, adres do doręczeń),
  3. dane identyfikacyjne (np. NIP, REGON, w przypadku spółek prawa handlowego, również KRS),

W przypadku komunikacji przy użyciu formularza kontaktowego COMEX S.A. przetwarza następujące kategorie danych osobowych:

  1. podstawowe dane osobowe (np. imię i nazwisko, nazwa prowadzonej działalności),
  2. dane kontaktowe (np. numer telefonu, adres e-mail, adres prowadzonej działalności, adres do doręczeń),
  3. dane identyfikacyjne (np. NIP, REGON, w przypadku spółek prawa handlowego, również KRS),
  4. dane komunikacyjne (np. dane prowadzonej z Użytkownikiem komunikacji), 
  5. dane dotyczące składanych zamówień, terminów i dat dokonywania płatności,


Odbiorcy danych osobowych 

Odbiorcą danych w rozumieniu RODO jest zarówno podmiot, który przetwarza dane osobowe w imieniu COMEX S.A., jak i podmiot, któremu dane są udostępniane dla jego własnych celów (np. organy administracji publicznej).

Odbiorcami danych osobowych Użytkowników mogą być:

  1. organy publiczne, instytucje lub podmioty trzecie uprawnione do żądania dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
  2. podmioty, którym COMEX S.A. powierzył przetwarzanie danych osobowych na podstawie zawartych umów, np. dostawcy IT i innych usług technologicznych przetwarzający dane w imieniu COMEX S.A., dostawcy i partnerzy usług logistycznych, transportowych i doręczeniowych, dostawcy Towarów i części do tych Towarów sprzedawanych przez COMEX S.A.,
  3. podmioty świadczące usługi doradcze, prawne.


Podejmowanie zautomatyzowanych decyzji na podstawie danych osobowych, w tym profilowanie

COMEX S.A. nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany, który może skutkować zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, w tym decyzji opartych na profilowaniu.


Prawa przysługujące osobom, których dane dotyczą

Osobie, której dane dotyczą przysługują następujące uprawnienia:

  1. prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  2. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  3. prawo do przenoszenia danych,
  4. prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli osoba, której dane dotyczą uprzednio taką zgodę wyraziła; jednakże wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed wycofania zgody,
  5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez COMEX S.A.:

Urząd Ochrony Danych Osobowych

ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

kancelaria@uodo.gov.pl

Osoba, której dane dotyczą może realizować swoje uprawnienia kontaktując się z COMEX S.A. pod adresem: ul. Jesienna 21, 80-298 Gdańsk, bądź pod adresem e-mail: info@comex.com.pl .   

COMEX S.A. gwarantuje poufność wszelkich przekazanych jej danych osobowych oraz zapewnia podjęcie wszelkich środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez przepisy o ochronie danych osobowych. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.  

Postanowienia końcowe

Postanowienia Polityki Prywatności mogą być zmieniane bądź aktualizowane, w związku z czym zalecamy regularne śledzenie zmian. 

Pytania związane z Polityką Prywatności należy kierować na adres: ul. Jesienna 21, 80-298 Gdańsk, bądź pod adresem e-mail: info@comex.com.pl

Data ostatniej modyfikacji: 07.06.2024 roku.

Informacje dotyczące internetowego systemu rozstrzygania sporów na podstawie art. 14 ust. 1 ODR (Internetowe rozstrzyganie sporów):

Komisja Europejska zapewnia konsumentom możliwość rozstrzygania sporów w handlu internetowym zgodnie z art. 14 ust. 1 ODR (Internetowe rozstrzyganie sporów), na jednej z platform. Platforma (http://ec.europa.eu/consumers/odr) służy jako miejsce, gdzie konsumenci mogą próbować osiągnąć pozasądowe porozumienia w sporach wynikających z zakupów oraz umów na usługi w Internecie.